• Základná škola

    Základná škola

    Kúpeľná 2, Prešov

  • Základná škola

    Základná škola

    Kúpeľná 2, Prešov

  • ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    Oficiálna webstránka školy

Škola
Škola2

:: Školský špeciálny pedagóg

Školský špeciálny pedagóg

 

Mgr. Michaela Kleščová

klescova.michaela@zskupelna.sk

 

KONZULTAČNÉ HODINY:

Konzultačné hodiny po mailovej alebo telefonickej dohode každý pondelok od 12:00 do 13:30 hod. a v piatok od 10:00 do 11:30 hod.

Konzultácie je možné si individuálne dohodnúť na klescova.michaela@zskupelna.sk

t.č.: 051 7732860 / kl. 141 alebo formou edupage.

V záujme humanizácie procesu výchovy a vzdelávania a rozvíjania osobnosti žiakov spolupracuje pri realizácií vzdelávania v súlade so školským zákonom a koordinuje prácu školského podporného tímu.

 

Hlavné činnosti školského špeciálneho pedagóga:

  • Poskytuje špeciálno-pedagogické služby žiakom a odbornú špeciálno-pedagogickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne a sociálne znevýhodneným žiakom.
  • Poznáva osobnosť žiakov, ich schopnosti, záujmy, postoje, osobnostné vlastnosti a motiváciu k učeniu, štýl učenia.
  • Sleduje úroveň školskej spôsobilosti detí vstupujúcich do školy, navrhuje efektívne intervencie na rozvíjanie schopností detí.
  • Participuje pri zápise detí do 1. ročníka.
  • Identifikuje žiakov s poruchami učenia a i..
  • Individuálne pracuje so žiakmi – reedukačné cvičenia a intervencie. 
  • Podieľa sa na plnení úloh vyplývajúcich z individuálnych programov vzdelávania žiakov.
  • Zakladá, vedie, triedi a aktualizuje dokumentáciu k jednotlivým žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, participuje na tvorbe individuálnych vzdelávacích plánov a ich aplikáciu v praxi.
  • Predkladá návrhy a podnety na skvalitnenie a zefektívnenie výchovno-vzdelávacej práce so žiakmi s upravenými podmienkami vo vzdelávaní, v prípade potreby zabezpečuje pomôcky takýmto žiakom.
  • Sprostredkúva informácie a styk s poradenskými zariadeniami alebo školskou psychologičkou.
  • Spolupracuje v školskom podpornom tíme, tiež úzko spolupracuje so školským psychológom a výchovným poradcom školy.
  • Poskytuje konzultácie, odborné poradenské služby a metodickú pomoc pedagógom a pedagogickým asistentom.
  • Poskytuje rodičom (zákonným zástupcom) konzultačné a poradenské služby.
  • Spolupracuje s rodičom (zákonným zástupcom) pri nachádzaní a realizovaní optimálnych postupov pri výchove a vzdelávaní detí.

V rámci špeciálno-pedagogickej podpory, ktorú týmto žiakom poskytuje sa venuje podpore ich špecifických funkcií (práve v dôsledku ich narušenia dochádza k problémom s učením):

  • priestorová orientácia
  • zraková percepcia
  • sluchová percepcia
  • intermodalita
  • serialita
  • grafomotorika.

Počas hodín sa venuje i rozvoju ich komunikačných schopností a sebavedomia. Fixuje aktuálne preberané učivo, hľadá so žiakom cestu pre jeho porozumenie.

V práci so žiakmi využíva hry a didaktické pomôcky, ktoré sú im blízke.

 


Pedagogickí asistenti

 

Mgr. Michal Valiček – valicek.michal@zskupelna.sk

Mgr. Ľubomíra Kireta – kireta.lubomira@zskupelna.sk

Lucia Gabányi – gabanyi.lucia@zskupelna.sk

Soňa Slivková – slivkova.sona@zskupelna.sk

 

Pedagogický asistenti sa podľa požiadaviek učiteľa podieľajú na uskutočňovaní školského vzdelávacieho programu základnej školy, pre žiakov vo veku plnenia povinnej školskej dochádzky najmä utváraním rovnosti príležitosti vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.

Pedagogický asistenti pracujú v tých triedach školy, ktoré navštevujú žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorým centrum poradenstva a prevencie odporúčalo spoluprácu s pedagogickým asistentom, alebo v triedach so zvýšenou potrebou práce so žiakmi s cieľom zabezpečiť plnohodnotný osobnostný rozvoj pri výchove a vzdelávaní.

 

Náplň práce a kompetencie pedagogických asistentov

  • Spolupracovať s učiteľmi počas výchovno- vzdelávacieho procesu žiaka/žiakov
  • Spolupracovať s členmi školského podporného tímu
  • Podieľať sa na organizácií činností žiaka v rámci výchovno- vzdelávacieho procesu podľa daných pokynov učiteľa
  • Oboznamovať sa a akceptovať zdravotný stav a individuálne potreby žiaka/žiakov
  • Komunikovať s rodičmi alebo inými zákonnými zástupcami žiaka o výchovno- vzdelávacom procese
  • Vytvárať efektívne vzťahy medzi žiakom s PO/ ŠVVP a edukačným prostredím školy
  • Podieľať sa na tvorbe vhodných kompenzačných pomôcok a individualizovaných úloh žiaka
  • Pomáhať žiakovi pri príprave učebných pomôcok
  • Spolupodieľať sa na výbere vhodných metód a foriem vyučovania v závislosti od PO/ŠVVP žiaka, potreby triedy a pod.
  • Zúčastňovať sa na spoločných podujatiach školy (otvorené hodiny, výlety, exkurzie, spoločenské alebo športové udalosti a pod.)
Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.
OK