:: Matematika
" Matematika je veda poriadku. " S. Weinberg
PK matematiky a informatiky v školskom roku 2020/2021 bude pracovať v tomto zložení:
Vedúca PK :RNDr. Jana Toderišková, aprobácia M- BIO; 30 rokov praxe
Členovia PK: PaedDr. Miroslav Leščinský, aprobácia M- BIO; 15 rokov praxe
Ing.Mgr. Anna Hantáková, aprobácia M – FYZ; 23 rokov
Mgr. Jana Baňasová, aprobácia MAT-INF; 19 rokov praxe
Mgr. Beáta Teiszová , aprobácia MAT – THD - INF ; 13 rokov praxe
Mgr. Lukáš Sidorjak, aprobácia GEG – THD ; 2 roky praxe
Vyučujúci matematiky v školskom roku 2020/2021
ročník |
Vyučujúci |
|||
|
A |
B |
C |
D |
5. |
Leščinský |
Teiszová |
Hantáková |
Teiszová |
6. |
Hantáková |
Hantáková |
Baňasová |
Teiszová |
7. |
Baňasová |
Baňasová |
Toderišková |
|
8. |
Hantáková |
Toderišková |
Leščinský |
|
9. |
Toderišková |
Toderišková |
Leščinský |
|
Vyučujúci informatiky v školskom roku 2020/2021
Vyučujúci |
||||
ročník |
A |
B |
C |
D |
5. |
Baňasová |
Baňasová Theiszová |
Theiszová |
Baňasová Theiszová |
6. |
Theiszová Sidorjak |
Theiszová Sidorjak |
Theiszová Sidorjak |
Baňasová Theiszová |
7. |
Baňasová Theiszová |
Baňasová Theiszová |
Baňasová Theiszová |
|
8. |
Baňasová Theiszová |
Baňasová Theiszová |
Baňasová
|
|
V tomto školskom roku pracujú v škole aj matematické krúžky :
Cvičenia z matematiky v 9.A vedúca krúžku p. Toderišková
Cvičenia z matematiky v 9.B vedúca krúžku p. Toderišková
Cvičenia z matematiky v 9.C vedúci krúžku p. . Leščinský
Aj v tomto školskom roku sa budú môcť žiaci zapojiť do Matematickej olympiády, Pytagoriády, korešpondenčných súťaží, Pikomat a Maks, súťaží Mamut a Lomihlav
A súťaže z informatiky i –Bobor.
Matematika má v systéme vzdelávania kľúčové postavenie predovšetkým preto, lebo výrazne rozvíja myslenie žiakov. Učí ich robiť analýzu aj syntézu, vyslovovať hypotézy, dokazovať a overovať ich správnosť praxou. Vedie ich k racionálnej práci, deduktívnemu spôsobu myslenia, k presnej a stručnej formulácii myšlienok, učí ich osvojiť si matematickú symboliku ako ďalší prostriedok vyjadrovania. Žiakov vedie k poznaniu, že teória je nevyhnutná pre riešenie praktických úloh a že teória vzniká riešením praktických problémov a úloh. Základné poslanie predmetu matematika je určené aj jej potrebou pri výklade a riešení problémov v ďalších predmetoch, ako je fyzika, chémia, prírodopis, technická výchova, ale aj v predmetoch humanitného zamerania ako je zemepis, dejepis, jazyky a ďalšie predmety.
Didaktický systém vyučovania matematiky na 2. stupni základnej školy nadväzuje na učivo 1. stupňa a spolu s ním tvorí jednotný otvorený systém smerom k všetkým trom typom stredných škôl a vytvára predpoklady na úspešné absolvovanie matematického vzdelávania v rámci povinnej deväťročnej školskej dochádzky.
Ako sa učiť matematiku
- Odstráň negatívne „vyrušovače“ – mobil , počítač. Ak neprítomne pozeráš do zošita alebo píšeš SMS-ky, akoby si tam ani nebol, takže to nerob.
- Pýtaj sa učiteľa keď nerozumieš. Počúvaj čo a prečo hovorí. Príklady píš spolu s ním a pozorne sleduj celý postup.
- Bez počítania to nejde. Doma sa do toho pozri a prepočítaj zopár príkladov. Zaistíš si tým, že ti nič neunikne.
- Učivo, ktoré si vynechal si dopíš. Poraď sa so spolužiakom, alebo sa spýtaj učiteľa.
- Pozor, učivá na seba nadväzujú
- Vykonaj kontrolu chýb
- Pri výpočtoch používaj ceruzku a gumu
- Nauč sa vzorce a pojmy a nebudeš musieť namáhavo loviť v pamäti pri každom príklade. Dramaticky tak znížiš šancu, že sa pomýliš.
- Nevzdávaj sa, chce to úsilie
- Chci sa to naučiť, je to hlavne na tebe!