•  Deň vody na našej škole

    Deň vody na našej škole

    Pripomienka Dňa vody školskými aktivitami

  • Čítanie ma baví

    Čítanie ma baví

    Prezentácia našich obľúbených kníh

  • Moje mesto - PREŠOV 2017

    Moje mesto - PREŠOV 2017

    Pripomienka 770. výročia od prvej písomnej zmienky

  • WORLD CHALLENGE DAY 2017

    WORLD CHALLENGE DAY 2017

    Propagácia zdravého životného štýlu, pohyb v rytme

  • Webstránka našej školy získala najlepšie hodnotenie

    Webstránka našej školy získala najlepšie hodnotenie

    Projekt IQkids - hodnotenie webových stránok prešovských základných škôl

  • ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    Oficiálna webstránka základnej školy

Škola
Škola2

:: Informatika

 

Vyučujúci  informatiky v školskom roku 2017/2018

 

ročník

meno

 

A

B

C

D

5.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

 

6.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová

 

7.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová

p. Baňasová /

p. Ruszová 

9.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová

p. Baňasová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informatika má dôležité postavenie vo vzdelávaní, pretože podobne ako matematika rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť analyzovať a syntetizovať, zovšeobecňovať, hľadať vhodné stratégie riešenia problémov a overovať ich v praxi. Vedie k presnému vyjadrovaniu myšlienok a postupov a ich zaznamenaniu vo formálnych zápisoch, ktoré slúžia ako všeobecný prostriedok komunikácie.

 

Poslaním vyučovania informatiky je viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch. Buduje tak informatickú kultúru, t.j. vychováva k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov. Toto poslanie je potrebné dosiahnuť spoločným pôsobením predmetu informatika a aplikovaním informačných technológií vo vyučovaní iných predmetov, medzipredmetových projektov a celoškolských programov. 

 

Na hodinách informatiky sa zameriavame na štúdium základných univerzálnych pojmov súčasných moderných technológií. Žiaci nadobúdajú vedomosti a zručnosti praktickým riešením úloh v jednotlivých programoch, vyhľadávajú informácie na internete, učia sa základy programovania v detskom programovacom jazyku.

 

Čo povedali žiaci na hodinách informatiky:

  • veľkosť  monitora sa meria v uhlopriečkach; uhlopriečky sa merajú v palcoch.
  • ROM- vytvára ju výrobca, to znamená, že informácie sú akoby napálené na batériu, ktorá pri vypnutí elektrického prúdu, zabezpečí, že ROM ide ďalej.
  • farebná karta  slúži  na zlepšovanie farebnosti monitora
  • zdroj  je tá časť počítača odkiaľ alebo kam vedú farebné drôtiky
  • zdroj to je tá vec hore vľavo
  • matičná doska je doska, na ktorej sa nachádzajú skoro všetky častice
  • v jednom počítači môžeme mať aj dva harddisky, k čomu nám prispievajú JUMPERI. Akoby sme mali dva počítače.