• ENGLISHSTAR 2018

    ENGLISHSTAR 2018

    Medzinárodná súťaž v anglickom jazyku

  • Projekt Hviezdy Prešova

    Projekt Hviezdy Prešova

    Vyhlásenie najlepších žiakov

  • VÍŤAZSTVO ZŠ KÚPEĽNÁ

    VÍŤAZSTVO ZŠ KÚPEĽNÁ

    NAJ WEBOVÉ STRÁNKY PREŠOVSKÝCH ŠKÔL

  • JASPO 2018

    JASPO 2018

    Zábavno - vedomostná súťaž pod záštitou primátorky mesta Ing. Andrey Turčanovej

  • ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    Oficiálna webstránka základnej školy

Škola
Škola2

:: Informatika

Vyučujúci  informatiky v školskom roku 2019/2020

 

 

Meno učiteľa

 

A

B

C

D

5.

Baňasová

Baňasová / Sidorjak

Baňasová / Sidorjak

Sidorjak

6.

Baňasová

Baňasová

Baňasová

 

7.

Baňasová

Baňasová

Baňasová

 

8.

Baňasová

Baňasová

Sidorjak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informatika má dôležité postavenie vo vzdelávaní, pretože podobne ako matematika rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť analyzovať a syntetizovať, zovšeobecňovať, hľadať vhodné stratégie riešenia problémov a overovať ich v praxi. Vedie k presnému vyjadrovaniu myšlienok a postupov a ich zaznamenaniu vo formálnych zápisoch, ktoré slúžia ako všeobecný prostriedok komunikácie.

 

Poslaním vyučovania informatiky je viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch. Buduje tak informatickú kultúru, t.j. vychováva k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov. Toto poslanie je potrebné dosiahnuť spoločným pôsobením predmetu informatika a aplikovaním informačných technológií vo vyučovaní iných predmetov, medzipredmetových projektov a celoškolských programov. 

 

Na hodinách informatiky sa zameriavame na štúdium základných univerzálnych pojmov súčasných moderných technológií. Žiaci nadobúdajú vedomosti a zručnosti praktickým riešením úloh v jednotlivých programoch, vyhľadávajú informácie na internete, učia sa základy programovania, využívame metodiky spracované vrámci projektu IT Akadémia.

 

Čo povedali žiaci na hodinách informatiky:

  • veľkosť  monitora sa meria v uhlopriečkach; uhlopriečky sa merajú v palcoch.
  • ROM- vytvára ju výrobca, to znamená, že informácie sú akoby napálené na batériu, ktorá pri vypnutí elektrického prúdu, zabezpečí, že ROM ide ďalej.
  • farebná karta  slúži  na zlepšovanie farebnosti monitora
  • zdroj  je tá časť počítača odkiaľ alebo kam vedú farebné drôtiky
  • zdroj to je tá vec hore vľavo
  • matičná doska je doska, na ktorej sa nachádzajú skoro všetky častice