:: Informatika
Informatika má dôležité postavenie vo vzdelávaní, pretože podobne ako matematika rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť analyzovať a syntetizovať, zovšeobecňovať, hľadať vhodné stratégie riešenia problémov a overovať ich v praxi. Vedie k presnému vyjadrovaniu myšlienok a postupov a ich zaznamenaniu vo formálnych zápisoch, ktoré slúžia ako všeobecný prostriedok komunikácie.
Poslaním vyučovania informatiky je viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch. Buduje tak informatickú kultúru, t.j. vychováva k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov. Toto poslanie je potrebné dosiahnuť spoločným pôsobením predmetu informatika a aplikovaním informačných technológií vo vyučovaní iných predmetov, medzipredmetových projektov a celoškolských programov.
Na hodinách informatiky sa zameriavame na štúdium základných univerzálnych pojmov súčasných moderných technológií. Žiaci nadobúdajú vedomosti a zručnosti praktickým riešením úloh v jednotlivých programoch, vyhľadávajú informácie na internete, učia sa základy programovania.
Čo povedali žiaci na hodinách informatiky:
- veľkosť monitora sa meria v uhlopriečkach; uhlopriečky sa merajú v palcoch.
- ROM- vytvára ju výrobca, to znamená, že informácie sú akoby napálené na batériu, ktorá pri vypnutí elektrického prúdu, zabezpečí, že ROM ide ďalej.
- farebná karta slúži na zlepšovanie farebnosti monitora
- zdroj je tá časť počítača odkiaľ alebo kam vedú farebné drôtiky
- zdroj to je tá vec hore vľavo
- matičná doska je doska, na ktorej sa nachádzajú skoro všetky častice