• ENGLISHSTAR 2018

    ENGLISHSTAR 2018

    Medzinárodná súťaž v anglickom jazyku

  • Projekt Hviezdy Prešova

    Projekt Hviezdy Prešova

    Vyhlásenie najlepších žiakov

  • VÍŤAZSTVO ZŠ KÚPEĽNÁ

    VÍŤAZSTVO ZŠ KÚPEĽNÁ

    NAJ WEBOVÉ STRÁNKY PREŠOVSKÝCH ŠKÔL

  • JASPO 2018

    JASPO 2018

    Zábavno - vedomostná súťaž pod záštitou primátorky mesta Ing. Andrey Turčanovej

  • ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    Oficiálna webstránka základnej školy

Škola
Škola2

:: Informatika

 

Vyučujúci  informatiky v školskom roku 2018/2019

 

Ročník

meno

 

A

B

C

D

5.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

 

6.

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

p. Baňasová /

p. Ruszová

 

7.

p. Baňasová

p. Baňasová

p. Ruszová

 

8.

p. Baňasová

p. Baňasová

p. Ruszová

p. Ruszová

9.

p. Baňasová

p. Baňasová

p. Ruszová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informatika má dôležité postavenie vo vzdelávaní, pretože podobne ako matematika rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť analyzovať a syntetizovať, zovšeobecňovať, hľadať vhodné stratégie riešenia problémov a overovať ich v praxi. Vedie k presnému vyjadrovaniu myšlienok a postupov a ich zaznamenaniu vo formálnych zápisoch, ktoré slúžia ako všeobecný prostriedok komunikácie.

 

Poslaním vyučovania informatiky je viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a toku informácií v počítačových systémoch. Buduje tak informatickú kultúru, t.j. vychováva k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov. Toto poslanie je potrebné dosiahnuť spoločným pôsobením predmetu informatika a aplikovaním informačných technológií vo vyučovaní iných predmetov, medzipredmetových projektov a celoškolských programov. 

 

Na hodinách informatiky sa zameriavame na štúdium základných univerzálnych pojmov súčasných moderných technológií. Žiaci nadobúdajú vedomosti a zručnosti praktickým riešením úloh v jednotlivých programoch, vyhľadávajú informácie na internete, učia sa základy programovania v detskom programovacom jazyku.

 

Čo povedali žiaci na hodinách informatiky:

  • veľkosť  monitora sa meria v uhlopriečkach; uhlopriečky sa merajú v palcoch.
  • ROM- vytvára ju výrobca, to znamená, že informácie sú akoby napálené na batériu, ktorá pri vypnutí elektrického prúdu, zabezpečí, že ROM ide ďalej.
  • farebná karta  slúži  na zlepšovanie farebnosti monitora
  • zdroj  je tá časť počítača odkiaľ alebo kam vedú farebné drôtiky
  • zdroj to je tá vec hore vľavo
  • matičná doska je doska, na ktorej sa nachádzajú skoro všetky častice
  • v jednom počítači môžeme mať aj dva harddisky, k čomu nám prispievajú JUMPERI. Akoby sme mali dva počítače.