• ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    1973 - 2023

  • ZŠ Kúpeľná má 50 rokov

    ZŠ Kúpeľná má 50 rokov

    1973 - 2023

Škola
Škola2

:: Olympiády, súťaže

Moje (ne)istoty 2022

Na výtvarnej výchove sa žiaci učia osvojiť si určite pravidlá, techniky a pod., no okrem iného je snahou vyučujúcich vysvetliť im, že výtvarným dielom podobne ako slovami, textami a skutkami môžu poukázať na súčasné problémy a ich riešenia. Nájdu sa aj takí, ktorí by potvrdili, že neraz je vyjadrenie pocitov pomocou obrazov oveľa jednoduchšie ako slovom.

 

Nemožno povedať, že to majú mladí ľudia v 21. storočí ľahšie ako kedysi, aj súčasný svet trápi množstvo problémov. Svoje istoty a neistoty mohli mladí ľudia priblížiť svetu skrz svoje výtvarné dielka aj vďaka súťaži Moje (ne)istoty, ktorú vyhlásia Škola umeleckého priemyslu v Kežmarku pre žiakov základných a stredných škôl v Prešovskom kraji.  S ťažkou témou sa na ZŠ Kúpeľnej rozhodli popasovať 8 žiaci, a to:

 

Daniela Beňová (7.A),

Barbora Petrušová (7.D),

 Mária Kušnírová (7.D),

Sofia Dolinská (7.D),

Jana Tomková (8.C), 

Adam Komara (9.A),

Adam Horanič (9.A),

Elena Miženková (9.C).

 

Všetky dielka môžete vidieť pod článkom.

Dňa 14.3.2022 sme sa na základe pozvánky zúčastnili vernisáže výstavy, kde boli ocenení až traja žiaci, a to

Sofia Dolinská (1. miesto),

Jana Tomková (2. miesto) a

Adam Komara (3. miesto).

 

Sofia zaujala porotu výberom techniky, zvolila si tlač z papierovej koláže, ale aj obsahom. Pomocou figurálnej kompozície poukázala na prežívanie stresujúcich situácií človekom, keď sa musí rozhodnúť medzi možnosťou ostať stáť alebo sa odraziť.

 

Janka taktiež vsadila na figurálnu kompozíciu. Zvolila netradičnú techniku - asambláž. Pomocou súčiastok zo starých strojov vytvorila mechanizmus, ktorý sa môže kedykoľvek rozpadnúť na menšie časti. Pózami človeka naznačila postoje, ktoré môže človek k rozpadávajúcemu sa svetu zaujať, hoci by nemal: strnulosť, ľahostajnosť, pád.

 

Adam sa zameral na trocha všeobecnejšie problémy spoločnosti a využil fotografiu. Na jednej strane poukázal na problémy s odpadom, ktorý nám bráni vnímať každý deň krásy prírody, architektúry a pod., na druhej strane na možnosť prírode pomôcť využívaním vlakovej dopravy, ktorá je považovaná za najekologickejšiu.

 

Na základe premyslenosti ich výtvarných prác sa nemôžeme čudovať porote, že sa rozhodla ich snahu oceniť.

 

Žiakom srdečne blahoželáme a želáme ďalšie úspechy!

 

Nikola Varcholíková

22.03.2022 06:00
Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.
OK