:: Školský rok 2024/2025
Počas plaveckého výcviku, si žiaci 6. ročníka osvojovali a upevňovali plavecké zručnosti, ako dýchanie vo vode, vznášanie, splývanie, skok do vody, ponáranie. Zdokonaľovali štartový skok, plavecké spôsoby kraul, znak, prsia, dopomoc unavenému plavcovi. Žiaci sa učili základy záchrany topiaceho sa. Hravou formou, lovením predmetov z dna pracovali s dýchaním pod vodou. Záverečným pretekom na 50 metrov vybraným plaveckým spôsobom, sme zakončili túto krásnu športovú disciplínu. Vďaka patrí kolegom učiteľom, ktorí svojim prístupom a odbornosťou umožnili žiakom napredovať v tejto krásnej športovej disciplíne.
Mgr. Zuzana Milá, Mgr. Kristián Blahovský, Mgr. Marián Ferík
Martin na bielom koni síce neprišiel, ale deti v 1. oddelení si ho vyrobili. Využili svoju tvorivosť v kreslení i jemnú motoriku pri viazaní uzlov. Ak sa niekomu nedarilo, pomohli si ako veľkí kamaráti. Vytvorili tak spoločne krásne kone, veď posúďte sami.
Vychovávateľka Mgr. Natália Štofanová a deti z 1. oddelenia.
Poslaním súťaže mladých talentov je vyhľadávať nadaných žiakov a podporovať ich ďalší umelecký rast. Niektorí dokážu tvoriť hudbu spevom, iní hrou na hudobnom nástroji.
Naše hudobné talenty sa prezentovali v rôznych žánroch a štýloch. Zazneli tóny klasickej, ale aj ľudovej a populárnej hudby. Priniesli radosť a inšpiráciu do života všetkých zúčastnených.
Mgr. Lenka Michaliková
Žiaci 7. ročníka pod vedením p. učiteliek RUJ dňa 19.11.2024 absolvovali vychádzku v historickom centre mesta Prešov. Kroky žiakov smerovali k významným budovám a pamätníkom. Každý zo žiakov odprezentoval vopred stanovenú tému, pričom mnohým sa podarilo nájsť spojitosť daných miest s ruskou kultúrou a históriou. Vedeli ste, že šarišskú metropolu navštívil a v budove Čierneho orla bol ubytovaný ruský maršal M. I. Kutuzov či vojvodca A.V. Suvorov? Navštívili ste už Pravoslávny katedrálny chrám zasvätený ruskému kniežaťu sv. Alexandrovi Nevskému? Počuli ste o tom, že v Divadle Jonáša Záborského a v Divadle Alexandra Duchnoviča boli inscenované divadelné hry z pier ruských klasikov ako A. S. Puškina, A. P. Čechova či M. A. Bulgakova? To a mnoho iného sa žiaci dozvedeli a naučili zo svojich projektov. Aj napriek chladnému a veternému počasiu si všetci odniesli príjemný zážitok z nezvyčajnej vyučovacej hodiny ruštiny.
Vyučujúce RUJ
Šiestaci a siedmaci sa počas hodiny informatiky vydali na nezvyčajnú cestu spájajúcu literatúru a technológie. Inšpirovaní Roaldom Dahlom a jeho knihou Danny, majster sveta sa naučili základom programovania pomocou malých počítačov BBC micro:bit.
Úlohou žiakov bolo vytvoriť interaktívne nápisy, podobné tým, ktoré očarili hlavného hrdinu knihy. Pri tejto tvorivej činnosti si nielenže upevnili svoje vedomosti z informatiky, ale zároveň rozvíjali svoju predstavivosť a schopnosť riešiť problémy.
Záujmový útvar - Háčkovanie - na našej škole otvorilo dvere prvýkrát. Najprv bolo 8 žiačok, teraz je 23 žiakov Základnej školy Kúpeľná 2 v Prešove. Učíme sa tvoriť s láskou a žiaci majú už aj svoje prvotiny. Iniciatíva im teda nechýba. Postupnými krokmi žiaci zvládajú retiazku - očko cez očko, niektorí aj magický kruh, krátky aj dlhý stĺpik. Niekoľko hodín a máme prvé: náramky, srdiečka, košíčky, malé hračky dokonca aj čelenku, kabelku a šál.
vedúca záujmového útvaru PhDr. Anna Hyrjová
“Aj keď sme ešte len štvrtáci, ale s projektami sa vyhráme …” aj takto to začínalo na hodinách prírodovedy. Zadanie bolo zaujímavé (vyber si podtému, ktorá súvisí s témou Vesmír) a spracuj tému formou:
- možnosť - prezentácia (powerpoint) - 7 slaidov,
- možnosť - 3D - priestorový projekt,
- možnosť - výkres A2 - napísaný rukou.
“Príroda je dielom vesmíru, umenie však dielom človeka.”
KAREL ČAPEK
vyučujúca PhDr. Anna Hyrjová
“Hej, v škole je super!” - toto sú slová, ktoré chce počuť nejeden učiteľ 1. ročníka ZŠ. Systematickosť, vytrvalosť, odvaha a krik žiakov prináša pekné chvíle “mravenčej” práce, respektíve výchovno-vzdelávacieho procesu v triede 1.A, nazývanej ako ináč ŽABKY.
Pokračovanie nabudúce …
triedna učiteľka PhDr. Anna Hyrjová
V procese formovania osobnosti žiaka, významnú úlohu zohrávajú procesy, ktoré zasahujú emotívnu a racionálnu zložku osobnosti. Súčasťou formovania komplexnej osobnosti žiaka je prepojenosť súvislostí, dosiahnutie takej úrovne vývinu centralnej nervovej sústavy, ktorá sa prejavuje odolnosťou voči záťaži, schopnosťou sústrediť sa a emočnou stabilitou.
Pokračovanie nabudúce …
triedna učiteľka PhDr. Anna Hyrjová
Opäť sa deti stretli so seniormi a spoločne čakali „Martina na bielom koni“.
Spoločne sme sa porozprávali o Martinovi, prečítali sme si príbeh o tom, kto bol „Martin na bielom koni“, ako daroval polovicu svojho plášťa žobrákovi. Seniori sa do príbehu zapájali. Na interaktívnej tabuli sme si premietli a vysvetlili niekoľko pranostík, ktoré sa viažu k Martinovi. Medzi nimi boli aj tieto:
Ďakujeme seniori a tešíme sa nabudúce.
Vychovávateľka Mgr. Martina Fecková a deti zo 7. oddelenia (2.C a 3.C)