:: Školský rok 2024/2025
Na Slovensku žije v súčasnosti viac ako 180 tisíc rodičov, ktorí vychovávajú svoje deti ako samo živitelia. Detí v týchto jednorodičovských rodinách je pritom viac ako 310 tisíc. Rodiny s jedným rodičom sa môžu ocitnúť vo finančnej, resp. bytovej núdzi.
Do zbierky Hodina deťom, ktorej výťažok poputuje jednorodičovským rodinám v núdzi, sa zapojila aj naša škola.
Vyzbierali sme 304,83 €.
Ďakujeme!
Školský parlament
Dňa 27. marca 2025 sa žiaci 7., 8. a 9. ročníka predmetu francúzsky jazyk zúčastnili exkurzie v Košiciach. Exkurzia sa konala v priestoroch Gymnázia Milana Rastislava Štefánika, ktoré organizovalo výstavu s environmentálnym zameraním pod názvom "Svet bez konca"/ „Le monde sans fin“.
Mgr. Beáta Papugová
Finančná gramotnosť sa stáva v súčasnej dobe čoraz dôležitejšou. Už žiaci na ZŠ musia denne uvažovať, koľko peňazí môžu za čo utratiť, keď sa potrebujú najesť, presunúť autobusom na krúžok, zavolať babke, ockovi, sestre, dokúpiť pomôcky a ešte myslieť na darček pre spolužiaka, ktorý bude zajtra oslavovať narodeniny.
Koordinátor FG : Ing.Mgr.Anna Hantáková
Na hodinách literatúry by sa mali žiaci naučiť umelecký text nielen vnímať, hľadať jeho rôzne významy, ale aj prečítať tak, aby znel pre ostatných pútavo, používať správne zvukové prostriedky reči na vyjadrenie rozličných emócií.
Práca s rečou nie je ľahká. Potvrdí to snáď každý žiak, keďže sa musí v priebehu roka minimálne dvakrát pripraviť na svoj umelecký prednes pred celou triedou. Navyše, ak nejde o báseň, ktorú majú recitovať všetci, musí recitátor venovať istý čas aj výberu textu. Nemôže zvoliť taký text, ktorému vôbec nerozumie.
Dňa 18.3.2025 žiakov 5. a 6. ročníka o kráse umeleckého prednesu presvedčila Mgr. Soňa Pariláková, PhD. Workshop v Divadle Viola sa im veľmi páčil, mohli porovnať, ako vyzerá prednes, keď žiak monotónne text rýchlo odrapoce a ako, keď sa snaží jednotlivým slovám pridať potrebnú emóciu. Naučili sa rôzne rozcvičky, jazykolamy, vyskúšali si interpretáciu textu, dozvedeli sa dôležité informácie, ktoré určite v budúcnosti pri príprave prednesu využijú.
Vyučujúci SJL
Deti školského klubu sa prostredníctvom interaktívnej webovej stránky učili formou hier a aktivít, ktoré sú ľahko pochopiteľné, ako funguje finančný systém. Formou rozhovoru, hier aj tvorenia si otvorili cestu do finančného sveta. Rozlišovali jednotlivé bankovky a mince, poznávali ich vonkajšie znaky. V závere si spoločne vyrobili papierovú peňaženku, ktorá v deťoch vzbudila radosť zo svojej práce.
Mgr. Tatiana Goliašová a vychovávateľky ŠKD
Dňa 21. marca 2025 si žiaci 1. – 4. ročníka pripomenuli Svetový deň vody. Prostredníctvom rôznych aktivít zistili, že voda je nenahraditeľným zdrojom života a nevyhnutnou súčasťou každodenného fungovania ľudí, zvierat aj rastlín. Počas vyučovania čítali zaujímavé texty o vode, realizovali experimenty, ktoré im priblížili jej vlastnosti, význam a tvorili výtvarné práce, ktorými skrášlili interiér školy. Deň plný poznávania a kreativity im pomohol lepšie pochopiť dôležitosť ochrany a šetrenia vodných zdrojov. Zároveň žiakov podnietil k zamysleniu sa nad tým, ako môžeme vodu chrániť pre budúce generácie.
Mgr. Diana Surgentová
Pri príležitosti mesiaca knihy sme so žiakmi navštívili Divadlo Viola v Prešove, kde sme mali možnosť vidieť jedinečné predstavenie Dejepis hrou. Táto inscenácia ponúkla netradičný pohľad na dejiny 20. storočia, pričom divákov sprevádzal učiteľ dejepisu zo záhrobia.
Mgr. Kristína Urdová
Bolo že to radosti, dojatia a veľkého potešenia, keď naši prváci v mesiaci marec navštívili so školskou knihovníčkou školskú knižnicu. Plní očakávania, čo všetko musia zvládnuť, aby sa stali čitateľmi školskej knižnice. Nakoniec stačilo prečítať zopár slov z básničky Do školy od Ľudmily Podjavorinskej a napísať svoje meno na čitateľský preukaz. Všetci prváci to zvládli bez problémov a pri odchode zo školskej knižnice si niesli čitateľský preukaz, aby sa ním popýšili svojej triednej učiteľke. Všetkým novým čitateľom srdečne blahoželá a už teraz sa na nich v školskej knižnici každý utorok teší ...
Školský knihovník
V školskom klube detí sme si v tento deň obuli na každú nohu ponožky, ktoré sa na prvý pohľad líšia farbou aj vzorom. Dali sme tak najavo, že si uvedomujeme odlišnosť týchto ľudí, ale aj to, že ich inakosť chápeme. Rozprávali sme si o tom, že ľudia s Downovým syndrómom k nám patria a sú neodmysliteľnou súčasťou rodín, školských a športových kolektívov. Rozdielnymi ponožkami sme poukázali, že inakosť je normálna a patrí do nášho života.
Mgr. Tatiana Goliašová a kolektív ŠKD