:: Školský rok 2023/2024
Pátrame po stopách prírodných spoločenstiev
Rozvíjať spôsobilosti pre objektívne skúmanie sveta a vyhľadávať informácie v rôznych literatúrach. Aj takto učiteľ prispieva k smerovaniu žiakov, ktorých úlohou je vyjadrovať aktuálne poznanie, diskutovať so spolužiakmi o pozorovaných skutočnostiach. Zároveň poskytovať žiakom dostatok času na skúmanie situácií a javov tak, aby sami získali nové poznanie, ktoré je funkčne začlenené v ich aktuálnom systéme vedomostí. Usmerňovať žiakov, ktorých úlohou je samostatne tvoriť nové poznatky vlastnou bádateľskou činnosťou.
Prírodoveda vedie žiakov k premýšľaniu, skúmaniu, hľadaniu informácií, zvažovaniu, usudzovaniu a k tvorbe záverov, ktoré sú argumentačne podložené, či už minulou a aktuálnou skúsenosťou, alebo inak získavanými objektívnymi informáciami. Taktiež je orientovaná na skúsenostné poznanie. Žiaci sú orientovani aj na skúsenostné poznanie, ktoré ich učí sa zamyslieť nad tým, čo už poznajú a aby v súčinnosti s pozorovaním a uvedomovaním si nových poznatkov prehĺbili svoje poznanie.
PhDr. Anna Hyrjová