• ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    ZŠ Kúpeľná 2, Prešov

    1973 - 2023

  • ZŠ Kúpeľná má 50 rokov

    ZŠ Kúpeľná má 50 rokov

    1973 - 2023

Škola
Škola2

:: Školský rok 2021/2022

Dňa 21. apríla  sa v ŠKD uskutočnila celoklubová akcia – Jarné tvorenie. Úlohou detí bolo vytvoriť svoj obraz pričom používali prírodný materiál. Keďže nám počasie prialo a mali sme dostatok prírodného materiálu každé oddelenie si vytvorilo svoj vlastný jedinečný obraz. Napríklad naši prváci si vytvorili kvetinové zvieratá. Deťom sa táto aktivita veľmi páčila. V galérii si môžete pozrieť naše výsledné výtvory ako aj samotný proces ich tvorenia.

 

Vychovávateľka: Bc. I. Zimovčáková.

21.marec - úplne obyčajný deň, ktorý tak trochu patrí „neobyčajným ľuďom". Práve na tento deň totiž pripadá svetový deň Downovho syndrómu. Je možné, že sa deti v školách nikdy nestretnú so spolužiakom s týmto syndrómom, ale v živote s týmito ľuďmi určite prídu do kontaktu. Je preto dôležité, aby ich nebrali ako hrozbu, ale ako niečo síce odlišné, ale jedinečné. Rovnako jedinečné ako každá bytosť. Je preto potrebné sa s deťmi o tom rozprávať. Na znak podpory, ľudia v tento deň nosia dve odlišné ponožky - farbou, vzormi alebo aj veľkosťou. Práve takáto odlišnosť a veselosť rôznych  ponožiek má poukázať na to, že ľudia s Downovým syndrómom sú síce odlišní, ale taktiež túžia byť prijatí do spoločnosti ako všetci ľudia. I keď je tento deň úplne obyčajný a nenápadný, my v 3.B sme naň nezabudli, a síce v iný deň, ale i tento rok sme prišli v odlišných ponožkách.

 

Mgr. Daniela Verešpejová

Cestovanie v čase mnohí poznáme z rozprávok alebo filmov. Tvorcovia popustia uzdu fantázii a ich postavy sa presúvajú do minulosti alebo budúcnosti a späť. Aj žiaci našej školy takto vycestovali. Síce nie za pomoci žiadneho čarovného prístroja, ale vďaka interaktívnej a vzdelávacej výstave. Za pomoci animátorov zažili nevšednú expedíciu do Doby kamennej. Navštívili jaskyňu zdobenú jaskynnými maľbami, dozvedeli sa informácie o vynájdení ohňa či prvých jednoduchých nástrojov, informácie o love mamutov a mnoho iných zaujímavých faktov. To všetko absolvovali v oblečení danej doby. Na záver absolvovali spoločný vedomostný kvíz, vďaka ktorému si nové vedomosti  aj zopakovali. Žiaci si z výstavy odnášali nielen veselé zážitky, ale i nové vedomosti získané hravou formou a certifikát o absolvovaní výstavy.

Dňa 12.apríla sa konalo v školskom klube detí zábavné predveľkonočné popoludnie pod názvom „Veľkonočné hry´´. Úlohou detí bolo nájsť všetky symboly Veľkej noci, ktoré poskrýval po celom školskom dvore veľkonočný zajko. Deti sa do hľadania pustili s veľkým elánom a radosťou. Pre víťazné oddelenie bola pripravená sladká odmena. Ostatné oddelenia, ktoré sa do hry zapojili ale nezvíťazili získali krásny veľkonočný diplom. Víťaznému oddeleniu srdečne blahoželáme.

                                                                              

Mária Rosová

 

Novým obľúbeným predmetom pre žiakov 3.D triedy, je vlastiveda.

 

Veľkým prínosom bola pre nich hodina, na ktorej mali za  úlohu prinesené predmety chronologicky zoradiť. Rozprávanie podľa časovej príamky bolo vtipné, zaujímavé, ale aj napínavé. Urobili výstavku veci, ktoré používali a vyrobili ich  prastarí a starí rodičia. Žiaci dokázali spojiť históriu so súčasnosťou a zistili, že nie len na internete, v knihách, ale aj doma máme veľa uchovaných historických veci.

 

Mgr. T. Žigová

Dňa 30.3.2022 usporiadala Miniknižnica ANJ kvíz: ,,Hrdinovia z anglických rozprávok“. Kvízu sa zúčastnilo 10 žiakov zo 4. a 5.ročníka. Ich úlohou bolo napísať názvy 15 rozprávok,  z ktorých pochádzali hrdinovia v kvíze. Víťazi spoznali 9 až 11 hrdinov, čo nebolo jednoduché, pretože málokto pozná názvy anglických rozprávok podľa mena hlavnej postavy napísanej v anglickom jazyku.

 

Školský knihovník

Dňa 31. 3. 2022 sa zúčastnili žiaci 4. D triedy v Detskej knižnici Slniečko putovnej výstavy - 18. ročníka Osmijankovej literárnej záhrady, so zameraním na rozvoj čítania s porozumením, posilnenie emocionality a socializácie detí. Žiaci mali možnosť zapojiť sa do rôznych aktivít, ktoré vytvárali zábavnú priateľskú atmosféru, priestor pre hru, rozvoj fantázie a kreativity. „Prostredníctvom slov sa človek učí cítiť a prežívať – poznávať veci neviditeľné ako je láska, priateľstvo, súcit, harmónia...“  Po dlhšom čase to bolo príjemné spestrenie vyučovacieho procesu.

 

Ivana Hermanovská

Doprava je dôležitou súčasťou života každého človeka a netýka sa len vodičov motorových dopravných prostriedkov, ale všetkých účastníkov v cestnej premávke. Predpisy a dopravné značky nehľadia na vek, platia pre každého. Dopravnú výchovu preto považujeme za dôležitú súčasť procesu výchovy a vzdelávania. Prvky dopravnej výchovy aplikujeme v bežných predmetoch, ale i na rôznych vychádzkach, výletoch, kurzoch. V mesiaci marec sa žiaci tretieho a štvrtého ročníka zúčastnili dopravného kvízu. Za každú triedu súťažila dvojica žiakov, ktorí triedili dopravné prostriedky, vyfarbovali a priraďovali dopravné značky, odpovedali na otázky v dopravnom kvíze či súťažili v reflexných vestách. Každý bol odmenený malou drobnosťou. Verím, že táto hodinka venovaná doprave bola poučná, ale i zábavná.

 

Mgr. Daniela Verešpejová

Bolo že to radosti, dojatia a veľkého potešenia, keď naši prváci v mesiaci marec navštívili so školskou knihovníčkou školskú knižnicu. Plní očakávania, čo všetko musia zvládnuť, aby sa stali čitateľmi školskej knižnice. Nakoniec stačilo prečítať zopár slov z básničky Do školy od Ľudmily Podjavorinskej a napísať svoje meno na čitateľský preukaz. Všetci prváci to zvládli bez problémov a pri odchode zo školskej knižnice si niesli čitateľský preukaz, aby sa ním popýšili svojej triednej učiteľke. Všetkým novým čitateľom srdečne blahoželá a už teraz sa na nich v školskej knižnici každý štvrtok teší ....

                                                                                          

Školský knihovník

Dňa 22. 3. 2022 si žiaci 1.– 4. roč. pripomenuli Svetový deň vody. Témou v tomto roku bola „Podzemná voda“. Postavy Kvapka a Kvapko vyzvali žiakov, aby napísali odkaz do fľaše, ako nadväznosť na blížiaci sa Deň Zeme. Žiaci si popri rôznych aktivitách uvedomili dôležitosť vody, jej ochrany, významu pre zdravie človeka a celého ekosystému. Využili k tomu prezentácie,  riešili problémové úlohy, čítali texty o vode, tvorili básne o vode, realizovali pokusy... Výtvarnými prácami, na tému vody skrášlili interiér školy.

         

Napísali: I. Hermanovská, A. Hyrjová

Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.
OK